PRAWDA, A MOŻE MIT? O TO JEST PYTANIE!

 

Bardzo się cieszę, że moje posty zbierają co raz to więcej przychylnych komentarzy. Bardzo Wam za nie dziękuję. Postanowiłam zebrać dla was kilka faktów i mitów na temat odchudzania, na temat żywności. Wydaje mi się, że w kilku kwestiach będziecie bardzo zaskoczeni.

1.Owoce można jeść bez ograniczeń  MIT
 Faktycznie owoce idealnie zastępują tradycyjne słodycze, jak czekoladę, ciasta czy cukierki, jednak trzeba też pamiętać, że zawierają cukier, a poszczególne owoce, takie jak winogrona mają cukru znacznie więcej. Nie poleca się spożywanie owoców wieczorem. Cukry zawarte w owocach wpływają na procesy glikolizy w organizmie, co oznacza mniej więcej tyle, iż im wyższy jest IG (indeks glikemiczny) danego owoca, tym „łatwiej” cukier zamienia się w tłuszcz.  Wieczorem nasz metabolizm jest spowolniony, co dodatkowo utrudnia „spalanie”. Do dwóch owoców dziennie powinno się ograniczyć ich spożycie.

2. Produkty typu „light” można jeść do woli MIT
To jest jeden z największych i najczęstszych popełnianych błędów przez osoby, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, czy zacząć zdrowo jeść. Zmiana nawyków żywieniowych nie polega na tym, by zmienić zwykłe na z napisem: „light”. Producenci nazywają tak produkty w momencie, gdy ograniczyli, np. tłuszcz, ale zwiększyli ilość cukru i na odwrót. Lub też wybierają sztuczne słodziki, co w nadmiarze również szkodzi zdrowiu.

3. Głodówka, to pierwszy krok do sukcesu- MIT
Jest to chyba największa bujda jaką ktoś kiedyś wymyślił. Nie jest to dobry sposób. Faktycznie głodówka spowoduje spadek tkanki tłuszczowej, ale co za tym idzie, równie szybko osłabi i wyniszczy organizm. Powrót do nawyków żywieniowych bardzo szybko spowoduje efekt jo-jo.

4.Lepiej jeść mniej, a częściej- PRAWDA
Zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100%. Organizm człowieka potrzebuje energii przez cały dzień, co oznacza tyle, że aby utrzymać metabolizm na odpowiednim poziomie należy w tych samych odstępach czasowych dostarczać tej energii w postaci jedzenia. To jest logiczne, że dwa posiłki dziennie nie zaspokoją Cie na cały dzień. Również dzięki częstszym jedzeniu nie dotykają nas napady głodu i unikamy podjadania.

5. Aktywność fizyczna pomaga w odchudzaniuPRAWDA
Dieta i ruch to najprostszy przepis na sukces w walce ze zbędnymi kilogramami. Odpowiednio długi wysiłek spala tkankę tłuszczową, a zdrowe nawyki żywieniowe mogą jeszcze dodatkowo wspomóc ten proces. Czyż to nie brzmi dziwnie-  ćwicząc 1h i jedząc czekolady, pizze i pijąc cole?

6.Pij, ale przed posiłkiem, nie w czasie posiłku  PRAWDA
Przed każdym posiłkiem polecam wypić szklankę wody, a gwarantuję wam, że zjecie mniej niż zwykle. Nie powinno popijać się podczas jedzenia, dlatego iż zmiękcza pokarm, a także popijanie kęsów w trakcie posiłku powoduje rozrzedzenie soków żołądkowych, co utrudnia prawidłowe trawienie i wzmaga wzdęcia.

7.Kawa ułatwia trawieniePRAWDA
Pisałam o tym dwa posty wcześniej, ale przypomnę jeszcze raz. Kawa wspomaga nasz metabolizm, przyśpiesza go, pobudza do działania. Kawa zawiera związki, które pobudzają ściany żołądka do wydzielania enzymów trawiennych.

8. Zielona herbata wspomaga odchudzaniePRAWDA
W zielonej herbacie znajdują się katechiny, które hamują działanie lipaz trzustkowych i żołądkowych, co również ułatwia i przyśpiesza trawienie. By herbata zielona faktycznie działa odchudzająco, trzeba wypić około trzech filiżanek.

9.Nie wolno jeść makaronu oraz chlebaMIT
A kto tak powiedział? Te produkty są jak najbardziej dozwolone, ale w odpowiedniej ilości. Ludzie stanowczo za dużo jedzą chleba czy makaronu. W czasach jakich żyjemy firmy wręcz zasypują nas „ciemnym” pieczywem czy makaronem. Ale ja wam napisze coś jeszcze ciekawszego. Człowiek, by prawidłowo spalał kalorie powinien jadać te produkty. Nawet ziemniaki. Same w sobie są wręcz darem natury.

10.  Podczas snu następuje regeneracja organizmu PRAWDA
Gdy jesteś niewyspany Twój apetyt rośnie. Apetyt na słodycze, pizze, hamburgery itp. Cokolwiek by się nie zjadło, apetyt nadal pozostaje z nami. Wszystko wina snu, a raczej jego braku. Za wszystko odpowiadają hormony, a dokładniej leptyna i grelina, nazywane hormonami apetytu. 7h to jest minimum. Sama muszę się poprawić odnośnie tego punktu.

11.Kolacje zjedz do godziny 17/18MIT
kolejna bujda. Każdego człowieka trzeba traktować indywidualnie. Faktycznie możesz zjeść kolację o tej 17:00, ale pod warunkiem, że idziesz spać tak o 20:00/21:00. Kolacja zjedzona zbyt wcześnie spowoduje uczucie pustego żołądka, co często kończy się wstaniem z łóżka i zjedzeniem czegoś ciężkostrawnego.

12. Nawodniony organizm szybciej chudniePRAWDA
Ludzie bardzo często mylą chęć napicia się czegokolwiek z uczuciem głodu. Czasem wystarczy szklanka wody, by to czucie zniknęło.Odpowiednia ilość wody w organizmie zapewni nam wcześniejsze uczucie sytości.

Posty z przepisami cieszą się największą popularnością, więc w przygotowaniu jest kolejny post z przepisem, tym razem będzie na „słodko” oraz postanowiłam stworzyć cykl: „Tanie podróżowanie”. Parę dni temu pokazałam Wam kilka zdjęć z Wiednia, a tym razem przyszedł czas na stolicę Czech. Do następnego!

Zapraszam na mój profil na facebooku, będzie mi bardzo miło jeśli polubicie: MIKROUSZKODZENIA
Reklamy

42 thoughts on “PRAWDA, A MOŻE MIT? O TO JEST PYTANIE!

  1. w zeszłe wakacje byłam na turnusie, podczas którego posiłki składały się niemal wyłącznie z nabiału i produktów typu makarony, ryże itp. Teoretycznie – bomba kaloryczna. Ale jedzenie było podawane regularnie, w idealnych dla mnie wielkościach. Efekt?3kg w dwa tygodnie bez jakiejś bardzo restrykcyjnej diety.

    BlondBlog.pl

    Lubię to

  2. Super ze zrobiłas post z takimi wskazówkami. Od dzis zaczynam pić kawe! Wczeniej nie pilam jej tak czesto bo bałam sie ze pływa zle na nasz metabolizm. Dziekuje ci za odpowiedz co do owocow 🙂 Jesli chodzi o spanie to ponoc mozna zjeśc ostatni posiłek 2 godziny przed spaniem. Wiekszosc ludzi w to nie wierzy.
    Poklikalabys u mnie w linki? 🙂
    Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis 🙂

    —->Obiektyw mym okiem< ----

    Lubię to

  3. Post jest bardzo przydatny 🙂
    Mogłabyś napisać u mnie w komentarzu, jak wstawić na bloga tę wtyczkę społecznościową z facebooka? Z góry dzięki 🙂
    paulan01.blogspot.com/

    Lubię to

  4. O większości tych faktów i mitów słyszałam, choć nie jestem na diecie, jadam wszystko, co lubię 😉 A co do kolacji jedzonej do godz.18 to ten mit śmieszy mnie najbardziej, bo gdybym miała się do tego ustosunkować, to wygląda na to że przez cały dzień nie jadłabym prawie w ogóle, bo ja obiad jadam dopiero po godz.19 😉

    Lubię to

  5. Szczęście, że nie muszę się odchudzać 😉
    Jednak nie powiem, że porady się nie przydały. Byłam pewna że godzina 18 to najpóźniejszy czas by zjeść kolację… A jednak teraz nie będę się do tego stosować 😉

    Lubię to

  6. Świetny post! Bardzo przydatny:) Sama co prawda nie odchudzam się ale myślę, że są to również cenne porady dla każdego kto chce utrzymać swoją wagę:)

    bymadameem.blogspot.com

    Lubię to

  7. Ja nie stosuję żadnych diet i zasad – jem z głową, na ,,chłopski” rozum. Ostatnio na wakacjach jadlam codziennie fasfoody a i tak schudłam – bo zwiedzałam, pływałam i kolacja była minimalna. Wszystko jest dla ludzi 😉

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s