SIŁA ZIELONYCH KOKTAJLI!

 ( szpinak, pomarańcza, jabłko, kiwi, banan )

Sam tytuł wskazuje na to iż dziś będzie o mocy świeżych owoców jak i warzyw. Długo zbierałam się do tego wpisu, gdyż sama chciałam przetestować na sobie ich siłę. Od pewnego czasu zaczęłam codziennie na drugie śniadanie bądź podwieczorek popijać koktajle na bazie świeżych owoców.

Głównie owoców, bo osobiście mniej smakują mi te warzywne. Szczerze, gdy tylko pomyśle o zmiksowaniu pomidorów, robi mi się niedobrze. Wracając jednak do tematu. Głównie używam grejpfrutów, pomarańczy, kiwi, bananów, truskawek. No i oczywiście, bym mogła nazwać je zielonymi potrzeba do tego jakieś produktu nadający ten kolor. Oczywiście szpinak! Jakże by inaczej. Mój ukochany zielony szpinak, jednak trzeba pamiętać, że dziennie spożywanie tego zielonego cudu, też nie jest wskazane, gdyż surowe liście szpinaku bez dodatku produktów wzbogaconych o wapń może przyczynić się do odwapnienia kości i wytrącania kamieni nerkowych. Powinniśmy pić koktajle ze szpinaku okazjonalnie. Natką pietruszki też nie pogardzę czy avokado. Z tego co wyczytałam, to zielone koktajle są aktualnym hitem. Genialny wiosenny detoks, ale jak dla mnie, to takie napoje można spożywać przez cały rok. Ogromnie duża dawka witamin nikomu jeszcze krzywdy nie zrobiła. Można nawet powiedzieć iż jest to „końska dawka” antyoksydantów.  W nich zawarte są wszystkie składniki,które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu.

Zalet zielonych koktajli jest masa, ale o to kilka z nich, które mam nadzieję, że przekonąją was do wyciągnięcia blendera i zmiksowaniu kilku swoich ulubionych owoców:

  1. Lekkostrawne: zmiksowane owoce dzielą się na małe porcje, dzięki czemu są łatwo przyswajalne przez organizm, a do tego poprawiają perystaltykę jelit (w dużym skrócie, przesuwanie pokarmu w żołądku),
  2. Duża ilość błonnika, przez co może swobodnie zastąpić jeden z pięciu posiłków w ciągu dnia,
  3. Uzupełniająca: są niesamowicie odżywcze, taki koktajl to duża dawka żelaza, magnezu, fosforu, potasu oraz prowitaminy A, witaminy z grupy B oraz C, E i K.

Trzeba również pamiętać, iż wprowadzając do diety zdrowotne zielone koktajle nie skupiaj się tylko na owocach. Tak jak wyżej wspomniałam, łącz owoce z warzywami. Dodaj szpinak, pietruszkę, szczaw, jarmuż, czy nawet brokuł. Przyznam się szczerze, że z brokułem jeszcze nie próbowałam, a połączenie go z owocami brzmi co najmniej dziwnie. Jednak sama jestem idealnym przykładem, że smaki się zmieniają. Jeszcze rok temu mówiłam: „Szpinak jest okropny, nigdy nie będę go jeść”, a aktualnie w mojej lodówce zajmuje honorowe miejsce.

Chciałabym podziękować za komentarze pod poprzednim postem i za propozycje tematów jakie mam poruszyć, na pewno je zrealizuję 🙂

16 thoughts on “SIŁA ZIELONYCH KOKTAJLI!

Skomentuj

