JAK OGRANICZYĆ SŁODYCZE!

Któż ich nie kocha?! Czekolada jest pożądana przez wszystkich, a tylko nieliczni wolą zjeść czipsy niż uruchomić kubki smakowe odpowiedzialne za odczuwanie słodkiego smaku. Słodycze od najmłodszych lat kojarzą nam się z jakąś nagrodą.

Często nagradzani dobrymi uczynkami przez rodziców zostaliśmy „zaprogramowani” na jedzenie słodkości. Gdyby tak małemu dziecku podawać owoce, w sklepie częściej by prosił o truskawki niż o żelki. Kwestia odpowiedniego przyzwyczajenia. Co dziwne jednocześnie rodzice wpajali nam do głowy, że te oto słodycze, którymi jesteśmy nagradzani, są niesamowicie niezdrowe i powodują otyłość, niszczą zęby itp. Łakocie swego rodzaju stały się „zakazanym owocem”. Z jednej strony podawane przez rodziców, a z drugiej strony przestrzegano nas przed nimi. I gdzie tu wybrać słuszną drogę, skoro taka tabliczka czekolady aż prosi się, by ją zjeść. Sama od pewnego czasu walczę ze sobą, by podjąć to wyzwanie i skończyć z nałogiem. Jestem na dobrej drodze. Rezygnacja całkowicie ze słodyczy jest oczywiście nie tylko niemożliwe, co niepotrzebne 🙂 Gdy u cioci na urodzinach zjesz kawałek ciasta, od razu nie przytyjesz 15kg, ale gdy codziennie będziesz sięgać po batoniki i cukierki, to masz gwarantowane, że po 3 miesiącach, a nawet dwóch będziesz zmuszony wymienić garderobę na rozmiar większy.

Pytanie brzmi, jak zrobić, by nie jeść słodyczy, a nadal być szczęśliwym? 🙂

  1. Po pierwsze i najważniejsze. Nie rzucaj się na głęboką wodę, czyli rezygnuj ze słodyczy stopniowo. Jeśli do tej pory jadłaś je codziennie, postaraj się, by teraz sięgać po czekoladę co drugi dzień.
  2. Zapomnij o podjadaniu. Takie słowo nie istnieje dla Ciebie. Ustal sobie w miarę regularne godziny posiłków i się tego trzymaj. Wiem, że przy pracy i studiach jest ciężko, ale dla chcącego nic trudnego.
  3. Idąc do sklepu, omijaj półki ze słodyczami, a do cukierni nawet nie wchodź. Po co kusić los?
  4. Od dawna wiadomo, że w grupie raźniej. Porozmawiaj z przyjaciółką, ona chętnie podejmie wyzwanie.
  5. Człowiek czując przypływ ochoty na czekoladę, zazwyczaj chce dostarczyć magnez, a więc w takim momencie zjedz gorzką, lub zjedz kilka migdałów. To oczy jedzą, bo po kilku migdałach Twój organizm będzie tak samo zaspokojony jak po czekoladzie.
  6. Ustal sobie „dzień rozpusty”. Raz w tygodniu sięgnij po ciasto, czy czekoladę.
  7. Orzechy i jeszcze raz orzechy!
  8. Picie dwóch litrów wody, naprawdę „zapełnia” żołądek”. Często ludzie mylą chęć na jedzenie z pragnieniem picia.
  9. Jeśli zaczniesz ćwiczyć, będzie Ci szkoda, by całe 1h ćwiczenie poszło na marne po zjedzeniu jednego pączka.
  10. Jak to mówi mój profesor od żywienia: „Wszystko w odpowiedniej ilości może być trucizną”, a więc pamiętaj o umiarze.

Dziękuję serdecznie za komentarze pod poprzednim postem. Cieszę się, że spodobał Wam się pomysł umieszczania przepisów „dietetycznych” na blogu. postaram się, to na dniach zrealizować.  A teraz przyłączcie się do mnie i spróbujcie ograniczyć słodycze. Skutki jedzenia dużej ilości węglowodanów zawierających cukry proste pojawiają sie bardzo szybko: cukrzyca, otyłość, wyskoki cholesterol, to tylko nieliczne choroby. Słodycze w swojej strukturze zawierają wszystko co najgorsze. Tłuszcze nasycone, kwasy tłuszczowe trans, wszystko to sprzyja rozwijaniu się miażdżycy, a mimo to ludzie nadal tak bardzo je kochają, co można określić paradoksem.

Reklamy

8 thoughts on “JAK OGRANICZYĆ SŁODYCZE!

  1. Nie jestem jakimkolwiek autorytetem w dziedzinie dietetyki, ale wmawiam sama sobie że słodycze domowej roboty są zdrowe 😉
    Wiem że zaraz posypią się gromy dietetyków i innych specjalistów, że sam cukier, że pszenica, że to że tamto. Jednak nic na to nie poradzę 😉
    Lubię gotować, lubię piec i kurczowo trzymam się tego że wszystko jedzone z umiarem jest dla nas dobre. Ale kupnych ciasteczek i batoników nie jadam (jedynie gorzka czekolada) więc to chyba dobre choćby i to 😉
    ________
    Natalia, http://www.pieceofsimplicity.blogspot.com

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s